Kā atjaunot magnija līmeni organismā?

Kā jau jūs droši vien zināt, magnijs ir viens no svarīgākajiem elementiem, bez kuriem organisms nevar funkcionēt. Tas nodrošina normālas ķermeņa ­ – īpaši muskuļu, nervu sistēmas un kaulu – funkcijas. Šī būtiskā mineral deficīts visbiežāk izraisa muskuļu spazmas vai krampjus, sirds aritmiju, galvassāpes, stresu, trauksmi un depresiju. Šie ir tikai izplatītākie no magnija deficit simptomiem, pārējos šobrīd neiedziļināsimies. Lai arī vairums no šiem rādītājiem var būt saistāmi ar citām veselības problēmām, profilaktiska magnija uzņemšana organismā ik pa laikam par ļaunu nvienam nenāks un vairumā gadījumu tai būs tikai un vienīgi pozitīva ietekme.

Daudziem cilvēkiem ātrākais veids magnija uzņemšanai ir tablešu vai kapsulu veidā. Tā dara vairums no mums: mēs vienkārši aizejam uz aptieku un iegādājamies uztura bagātinātāju 1 vai 2 mēnešiem. Magnija uzņemšana zarnās visbiežāk ir nekaitīga un tas ir viens no iedarbīgākajiem veidiem magnija uzņemšanai. Ir grūti ātri atjaunot magnija normu organismā, vienīgi ēdot ar magniju bagātus pārtikas produktus; bieži vien ir jālieto uztura bagātinātājui. Tiek ieteikts lietot magnija bagātinātājus (piemēram, Magne B6) divreiz gadā uz apmēram vienu vai diviem mēnešiem.

Vēl viens veids, kādā varam uzņemt magniju, ir caur ādu, lietojot ar magniju koncentrētas pēdu vannas.

Magnija hlorīds ir brīvi pieejams ikvienā aptiekā, turklāt tas ir lēts, tāpēc ikviens var to atļauties. Magniju organismam var lielā daudzumā nodrošināt ļoti ātri, vienkārši lietojot pēdu vannas vai izsmidzinot sāļo ūdeni tieši uz ķermeņa vietās, kur āda ir plānāka (vēders, gurni, rokas).  Tiek ieteikta arī magnija eļļa, taču ir jāuzmana deva – āda to absorbē nekavējoties. Pārliekas lietošanas gadījumā visbiežāk rodas caureja, reizēm – vemšana.

Pievienojiet šķipsnu magnija hlorīda sāls 1 litram karsa ūdens. Jūs varat pievienot vairāk sāls un vairāk ūdens, lai noklātu ne tikai pēdas, bet arī daļu kāju. Vēl viena metode ir sāļā šķīduma izsmidzināšana uz ķermeņa. Jums vajadzētu pamanīt atšķirību pēc mēnesi ilgas ikdienas vannošanās 10-15 minūtes dienā. Dr. Normans Šīlijs un viņa rezultāti pārsniedza visas cerības, jo 75% pacientu sasniedza minerāla pārbagātību vien mēneša laikā. Vienkārši lietojot uztura bagātinātājus, tik ātri akumulēt magniju nav iespējams.

Pētījumi rāda, ka magnija deficīts var izraisīt insulin jutīgumu, kas ir saistāms ar otrā tipa diabētu. Ar magnija trūkumu tiek asociētas arī citas slimības, tostarp garīgas saslimšanas, depresija un miega traucējumi. Magnijs mazina un novērš hipoglikēmiju un to var lietot, lai ārstētu nepārtrauktas zema cukura līmeņa problēmas.

Advertisements

Interesanti fakti par magniju

magnesium

Ja vēlaties uzzināt vairāk par magniju un tā funkcijām, izlasiet šo rakstu par šī minerāla nozīmi. Tas ir viens elements, ko mēs nevaram ignorēt, jo tā spēlē svarīgu funkciju mūsu ķermeņos.

Magnijs ir svarīgs sārmzemju metāls, kas ir būtisks dzīvnieku un augu uzturā. Šis elements ir atrodams pārtikas produktos, kurus mēs ēdam, un daudzos ikdienas produktos. Šeit ir daži interesanti fakti par magniju:

Magnijs ir metāla jons, kas atrodas katras hlorofila molekulas centrā. Tas ir būtisks fotosintēzes elements.

Magnija joni garšas skābes. Neliels magnija daudzums ūdenī dod nedaudz karstu garšu minerālūdenī.

Ūdens pievienošana magnēzija ugunim rada ūdeņraža gāzi, kas var izraisīt ugunsgrēku spēcīgāku sadedzināšanu!

Magnijs ir sudrabaini balts sārmzemju metāls.

Magnijs ir 9. Visizplatītākais elements Visumā.

Magnijs ir 11. visizplatītākais cilvēka ķermeņa elements pēc masas. Magnija joni atrodami katrā ķermeņa šūnā.

Magnijs ir vajadzīgs simtiem bioķīmisko reakciju organismā. Vidējam cilvēkam vajadzīgs 250-350 mg magnija dienā vai aptuveni 100 grami magnija gadā.

60% cilvēka ķermeņa magnija ir atrodama skeletā, 39% muskuļu audos un 1% ir ārpuscelulu.

Zems magnija saturs vai absorbcija ir saistīta ar diabētu, sirds slimībām, osteoporozi, miega traucējumiem un metabolisma sindromu.

Magnijs vispirms tika atzīts par elementu 1755. gadā Joseph Black. Tomēr tas nebija izolēts līdz 1808, ar Sir Humphry Davy.

Visizplatītākā magnija metāla komerciāla izmantošana ir kā sakausējums ar alumīniju. Iegūtais sakausējums ir vieglāks, stiprāks un vieglāk strādāt nekā tīrs alumīnijs.

Magniju var pagatavot no kausēta magnija hlorīda elektrolīzes, visbiežāk iegūstot no jūras ūdens.

https://lv.wikipedia.org/wiki/Magnijs